دیشب سوار یه پیکان مسافرکش شدم،پرسیدم مسیرتون مترو میخوره ؟
گفت : نه!
منم گفتم : من سر بلوار فردوس پیاده میشم،کرایه من چقدر میشه ؟
آقای راننده گفت 500 تومن،منم کمی فکرم مشغول شد که کرایه من بیشتر از 300،350 تومن نمیشه اما بدون اینکه حرفی بزنم 500 تومن دادم بهش.
وقتی داشتم پیاده میشدم صِدام زد و گفت : بیا آقا این 100 تومن رو بگیر!
خُب آقای محترم من که مسیرم رو توضیح داده بودم که تا کجاست،بهونه نمیتونه بیاری،احتمالا" وجدانت اجازه نداده پول زیادی از من بگیری.
امّا چه خوب میشد که وجدانت هوشیار تر عمل کنه،شاید جای دیگه همین نیمه هُشیاری کار دست خودت یا دیگری بده و ضررش بیشتر از 100،200 تومان باشه یا حتی غیر قابل جبران!

No comments:
Post a Comment